Poskytnutí ubytování:
- Ubytovací kapacita je 58 lůžek, která se nachází ve třech objektech,
- jednolůžkové a dvoulůžkové pokoje jsou vybaveny základním nábytkem (skříň, polohovatelné lůžko, stůl, židle, rádio), pokoj je dále možné dovybavit podle osobních potřeb,
- služba je poskytována nepřetržitě po celý rok (o víkendech, svátcích),
- všechny objekty jsou vybaveny výtahy a bezbariérovými vstupy,
- ve vnitřních prostorách platí zákaz kouření, pro kuřáky je vyhrazené místo ke kouření ve venkovním areálu.
Úklid, praní a drobné opravy ložního a osobního prádla a ošacení, žehlení:
- Denně probíhá úklid všech vnitřních společných prostor a dle potřeby také pokojů klientů, do úklidu vlastních pokojů se klienti zapojují dle svých možností,
- různé opravy a údržbu vnitřních i vnějších prostor zajišťují pracovníci technického úseku,
- celoročně zajišťujeme praní osobních věcí a lůžkovin, včetně pomoci s označením prádla klientů a drobných oprav prádla (prádlo je sváženo do centrální prádelny), praní je možné i v místě ubytování.
Při využívání služeb se chováme ekonomicky a šetrně k životnímu prostředí.
Poskytnutí stravy:
- Zajišťujeme celodenní stravu a pitný režim v rozsahu 3 jídel,
- strava je zajišťována nepřetržitě po celý rok (o víkendech, svátcích),
- stravu si klient objednává sám nebo s dopomocí klíčového pracovníka přes webové stránky,
- klient si může zajistit i vlastní stravu,
- dietu indikovanou lékařem (např. diabetickou, žlučníkovou, aj.), je možné po dohodě zajistit,
- jídlo podáváme v centrální jídelně, dále je možné stravovat se v místě ubytování,
- nabízíme také modifikovanou stravu
- zajišťujeme také podávání stravy pomocí PEGu.
Pokud klient chce z důvodů nepřítomnosti stravu odhlásit, je povinen tak učinit v předstihu 2 dnů, jinak bude strava naúčtována, výjimku tvoří nepředvídatelné okolnosti (zdravotní problémy, neplánovaný pobyt v nemocnici).
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- Objekty jsou vybaveny koupelnami s vanami pro asistované mytí, sprchovými kouty a sprchovacími židlemi,
- v objektech jsou k dispozici zvedací zařízení a další kompenzační pomůcky sloužící k bezpečnému provedení osobní hygieny,
- ve všech objektech jsou také k dispozici bezbariérové toalety některé z nich jsou vybaveny sprchovacími toaletami – bidety.
Klient je povinen dodržovat základní hygienické normy a respektovat a dodržovat pravidla intimity.
a) Pomoc při úkonech osobní hygieny, zajišťujeme:
- pomoc s celkovou osobní hygienou dle individuálních potřeb klienta,
- pomoc s hygienou nebo provedení celkové hygieny je možné také na lůžku klienta, vždy dbáme na zachování intimity a důstojnosti klienta,
- pomoc s péčí o chrup či zubní náhradu,
- mytí a úpravu vlasů,
- stříhání zdravých nehtů (je možno i na lůžku), v případě potřeby je možné domluvit i návštěvu pedikérky,
- také základní péči o pokožku, prevenci opruzenin
- také pomoc s oholením – strojkem nebo žiletkou.
Hygienické potřeby (šampón, zubní pasta, sprchový gel apod…) si zajišťuje klient sám nebo s dopomocí klíčového pracovníka.
Koupel včetně mytí vlasů garantujeme min. 1x za 2 dny, holení a stříhání nehtů garantujeme min. 1x týdně, péči o chrup a zubní náhrady min. 2x denně.
b) pomoc při použití WC, zajišťujeme:
- doprovod, dopomoc i celková pomoc při použití WC,
- možnost využití toaletního křesla s kompletní hygienickou péčí,
- možnost využití močové láhve či podložné mísy s kompletní hygienickou péčí,
- výměnu a péči o permanentní katétr (provádějí primárně zdravotní sestry, stejně jako vypuštění a výměnu urinálního sáčku),
- pomoc s hygienou při výměně inkontinenčních a intimních pomůcek a samotnou výměnu těchto pomůcek,
- pomůcky pro inkontinenci, které hradí zdravotní pojišťovna na období 3 měsíců, nadlimitní spotřebu inkontinentních pomůcek a prostředky pro ošetření pokožky (pěny, krémy, oleje) si hradí klient sám.
Intimní pomůcky si klient může zajistit i sám.
Pomoc a podporu při využití toalety poskytujeme dle individuálních potřeb klienta.
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
a) Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek, zajišťujeme:
- ráno a večer dopomoc či pomoc při oblékání a svlékání, a podporu při vhodném výběru oblečení,
- pokud vznikne mimořádná potřeba výměny oděvu, poskytneme dopomoc nebo pomoc v co nejbližší možné době (dle kapacity pracovníků),
- pomoc či dopomoc s použitím speciální pomůcky, jako jsou brýle, ortézy, naslouchadla, protézy či bandáže končetin a další specifické pomůcky,
- označení oblečení, úklid, praní, drobné opravy a žehlení Vašeho oblečení,
- v případě potřeby je možné zajistit antidekubitní podložky do lůžka nebo invalidního vozíku, které si hradí klient nebo pojišťovna.
Ošacení si zajišťuje klient sám nebo s dopomocí klíčového pracovníka.
Garantujeme pomoc a dopomoc s oblékáním a svlékáním min. 2x denně a dále dle individuální potřeby a situace.
b) Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík, zajišťujeme:
- možnost bezpečného přesunu na invalidní vozík, lůžko používané při sprchování, na WC a na polohovací lůžko,
- pomoc s přesunem do služebního automobilu při výjezdech mimo zařízení,
- v případě potřeby klienta systematické a pravidelné polohování.
Pomoc při vstávání či uléhání na lůžko, garantujeme min. 3x denně, změna poloh je garantována min. 4x denně a 2x během noci.
c) Pomoc při podávání stravy a tekutin, zajišťujeme:
- pomoc a dopomoc při podávání stravy a tekutin,
- úpravu stravy dle individuálních potřeb a přání klienta (mix, mělnění, krájení apod.),
- možnost podávání stavy a tekutin pomocí PEGu,
- v případě potřeby speciální pomůcky pro příjem stravy.
Potraviny nad rámec poskytování si klient zajišťuje sám nebo s dopomocí klíčového pracovníka.
Pomoc při podávání jídla a pití je garantována min. 3x denně.
d) Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru, zajišťujeme:
- v případě potřeby klienta doprovod pracovníkem po budově, v areálu zařízení i mimo něj, např. k lékaři, na nákup či procházku,
- podporu klienta při samostatném pohybu,
- pomoc při nácviku chůze a jízdy na mechanickém nebo elektrickém vozíku (dle kapacity pracovníků).
Při samostatném pohybu klient dodržuje bezpečnost a ohleduplnost vůči sobě a okolí.
Garantujeme doprovody k lékařům dle potřeby, ostatní doprovody (nákupy, návštěva akcí, procházky …) garantujeme min. 1x týdně.
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
a) podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů, zajišťujeme:
- přístup ke zdroji informací o využití veřejných služeb mimo zařízení,
- dopravu včetně doprovodu za účelem využití a vyřízení např. zdravotní, právní, úřední, sociální a další veřejné služby (kadeřník, masáže, pedikúra apod.),
- podporu při napsání, odeslání, přijetí či přečtení pošty klientovi,
- možnost využití PC s naším WI-FI připojením a možnost využití soukromého PC s naším WI-FI připojením,
- možnost sledování TV (poslechu rádia), které jsou umístěny buď ve společných prostorách nebo na jednotlivých pokojích,
b) V rámci pomoci při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoci a podpory při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob, zajišťujeme:
- návštěvy u rodiny a přátel, návštěvy v zařízení – dle podmínek uvedených v Návštěvním řádu,
- návštěvy kulturních a sportovních akcí v i mimo zařízení,
- výlety po blízkém či vzdálenějším okolí,
- pomoc při organizaci vlastních akcí,
- podporu nebo pomoc při práci s telefonem, tabletem, notebookem, internetem apod.,
- v případě, že není možné využití hromadné dopravy, či pomoci rodiny, zajišťujeme dopravu služebními automobily.
Sociálně terapeutické, aktivizační činnosti:
V rámci naplnění volného času a rozvoje motorických i kognitivních schopností nabízíme:
- využití bazénu a perličky s pomocí a dopomocí personálu,
- návštěvy snoezelenu, hloubkové regenerace nebo aroma-masáže,
- využití posilovny, infra-sauny,
- využívání zahrady k odpočinku a venkovnímu posezení,
- hudební (Rachotband), dramatický (Divadlo na kolečkách) nebo sportovní kroužek (bocca),
- socio-terapeutické dílny (keramika, proutí, plstění, malba…).
Klient dodržuje domluvené termíny aktivit a respektuje zavedená pravidla.
Nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností:
- systematicky provádíme nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností s ohledem na individuální možnosti a potřeby klienta,
- dovednosti jsou nacvičovány v rámci běžné sebe obslužné činnosti, nebo při rehabilitačních a aktivizačních činnostech,
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
a) Zajišťujeme pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů:
- zajištění potřebných dokumentů nutných pro vyřízení dávek státní sociální podpory,
- pomoc s žádostmi o důchod,
- pomoc s žádostmi o Příspěvek na péči,
- pomoc při zajištění osobních dokladů (např. občanských průkazů, rodných listů, zdravotnické dokumentace),
- pomoc s administrativními úkony v rámci řešení soudních záležitostí,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktů s rodinou,
- pomoc klientovi, aby mohl volit a s tím spojené technické záležitosti,
- úhrady složenek klientů, SIPO, poplatků za pohotovost aj.,
- bezplatné vedení hotovostního či depozitního účtu,
- poradenství v oblasti sexuality a vztahů.
Základní sociální poradenství:
Při ukončení Smlouvy o poskytování sociální služby jsou klientovi poskytnuty kontakty na možnou odbornou péči, např. služeb CDZ a adiktologických služeb.