Etický kodex

Etický kodex pracovníků Jedličkova ústavu

Platnost od: 01. 02. 2024 / Standard č. 2
 

Pracovníci a klienti mezi sebou:
 

  • Respektují jedinečnost každého člověka (původ, etnikum, rasu, barvu pleti, jazyk, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, vyznání, politické přesvědčení).
  • Respektují právo člověka na přání, potřeby, názory, postoje.
  • Posilují silné stránky lidí kolem sebe.
  • Podporují lidi v samostatném rozhodování a respektují jejich volbu.
  • Podporují lidi v nezávislosti na sociální službě.
  • Chrání důstojnost lidí.
  • Chrání lidská práva druhých osob.
  • Respektují seberealizaci, která neomezuje stejné právo druhých osob.
  • Brání diskriminaci.
  • Podporují začleňování lidí se zdravotním postižením do společnosti.
  • Chrání soukromí a důvěrnost informací.
  • Data a informace požadují a uchovávají výhradně s ohledem na potřebnost při zajištění služeb.

Pracovníci i klienti ve vztahu ke společnosti

  • Svým jednáním na veřejnosti zvyšují povědomí a respekt k lidem se zdravotním znevýhodněním.

Pracovníci ve vztahu k organizaci a ke kolegům

  • Postupují podle Vize a Poslání organizace.
  • Respektují odbornost a zkušenost svých kolegů a spolupracují s nimi.
  • Postupují jednotně a usilují o nejlepší možnou kvalitu služeb organizace.
  • Kritické připomínky řeší diskrétně na vhodném místě (nikdy před klienty).
  • Jednají profesionálně, nestranně, nezávisle, a pravdivě.
  • Nepřijímají ani nevyžadují dary, které by mohly ovlivnit průběh poskytovaných služeb.
 

Připravila: Mgr. Kubicová Černá, Mgr. Pokorná B., p. Donátová, p. Burešová

Schválil: Mgr. Vladimír Ptáček, ředitel
 

 

Mohlo by vás zajímat

top